Jak działa content marketing?

with Brak komentarzy

Na samym początku należałoby zacząć od tego, czym tak w ogóle jest content marketing i na jakich zasadach działa. Ściśle mówiąc, content marketing to szereg zadań, jakie wykonuje dana firma dla drugiej – zadania te mają cel wypromowaniu firmy w Internecie i nie tylko. Nawiązanie współpracy z firmą content marketingową pozwoli nam zwiększyć szansę na szybki rozwój firmy lub na zapewnienie jej nowego początku.

 

Content marketing – dla kogo?

Coraz więcej firm korzysta z tego typu usług. Każdy przedsiębiorca bowiem chce zapewnić swojej firmie jak najlepszy start. Dodatkowo, content marketing, można by powiedzieć, polega na ‘’zostawianiu znaków’’ w Internecie i nie tylko. Strona internetowa, którą posiada firma A, jest obsługiwana przez firmę B. Firma B, zrzeszająca pracowników kreatywnych i pomysłowych, może zapewnić firmie A wysokie miejsca w wyszukiwarkach.
Artykuły zamieszczane na stronie klienta, zawierają odpowiednie frazy oraz słowa kluczowe i nagłówki, by zyskać większą popularność w wyszukiwarkach. Ta operacja jest bardzo zbliżona do zadań, jakie wykonują firmy zajmujące się szeroko pojętym SEO, czyli pozycjonowaniem stron. Content marketing i SEO mają ze sobą wiele wspólnego, jednak nie jest to ta sama dziedzina.

 

Z content marketingu korzysta wiele firm, zwłaszcza większych. Operacje, jakie wykonywane są w ramach content marketingu, znacznie wpływają na wyniki, jakie osiąga strona i cała firma. Dziś znaczną rolę odgrywa strona internetowa firmy oraz treści i ilustracje, jakie są na niej zamieszczane. Specjaliści od CM umieszczają również artykuły na innych portalach, często także społecznościowych, by móc określić grupę ludzi, która zwraca uwagę na przytoczone frazy i tematy. Poza tym, stosując ten trik, bardzo łatwo jest dotrzeć do potencjalnych zainteresowanych naszym produktem.

 

Przechodząc do kosztów – jest to kwestia, która tak naprawdę zależy od firmy i rodzaju jej usług. Firma content marketingowa zazwyczaj ma określony cennik na stronie lub w biurze. Często jednak, o cenie interesujących nas usług, możemy dowiedzieć się dopiero po ustaleniu wszystkich niezbędnych szczegółów. Warto też pamiętać o tym, iż ceny mogą być zależne od długości współpracy z określoną firmą. Często bowiem cennik może dzielić się na ceny dla klientów,  którymi nawiązaliśmy stałą współpracę, którzy korzystają jednorazowo z pełnej oferty lub dla tych, którzy są zainteresowani tylko określonymi zadaniami.
Klienci, dla których wykonujemy podobne zadania regularnie, mogą być nam winni co miesiąc kwotę, która zaczyna się od tysiąca złotych. Stale powtarzające się zadania są na wagę złota dla firmy, która nie ma sektora zajmującego się content marketingiem. Dbanie o wizerunek firmy w Internecie i nie tylko, to typ zadania, które musi być wykonywane i dopracowywane regularnie. Dodawanie tekstów na stronę, ilustracji i innych treści, to zadanie dla specjalistów.
Cennik wygląda zupełnie inaczej dla osób, które chcą jednorazowo skorzystać z naszej pełnej oferty. Najczęściej, taka współpraca ma miejsce w momencie, gdy nowa firma próbuje się wybić na rynku. Kosztorys dla takiej firmy szacuje się na około 1000 złotych wzwyż.
Osoby, które chcą skorzystać tylko z niektórych naszych ofert, najczęściej dostają pełną wycenę dopiero po ustaleniu wszystkich szczegółów. Jest to częsta operacja – wielu firmom brakuje tylko paru elementów (nie tylko wizualnych), którymi bez problemu może zająć się firma content marketingowa.

 

Zostaw Komentarz