Słowa kluczowe – czy muszą być dokładnie dopasowane?

with Brak komentarzy

Jest prawdą, że słowa kluczowe występujące na stronie powinny być dopasowane do tego, co ludzie wpisują do wyszukiwarki, jednak pojawia się wiele argumentów na rzecz tego, że ludzie będą wpisywać wszelkiego rodzaju frazy, a nie wybrane słowo kluczowe.

 

Przykładowo, większość słów kluczowych posiada wiele synonimów, co jest odzwierciedleniem faktu, że ludzie wpisują różne synonimy danego słowa kluczowego w wyszukiwarki. Używając większego zbioru słów kluczowych (synonimów) zyskamy większe prawdopodobieństwo przychwycenia ruchu do naszej strony stosując wiekszą gamę słów kluczowych na te wpisy do wyszukiwarki zyskując tum samym wyższe pozycje w rankingu wyszukiwarki. Na dodatek, kiedy słowa kluczowe osiągają wysokie pozycje naszej strony internetowej istotne jest również, czy ktoś kliknie w link należący do nas, a nie do konkurencji, przecież są tam również linki sponsorowane, reklamy Kampanii Adwords, oraz 10 wyników wyszukania organicznego. Ilość kliknięć jest również zależna od tego, jak postrzegamy nasz link z opisem poniżej linka, czy jest on odpowiednio interesujący dla szukającego.

Poprzez użycie odpowiednio przemyślanego tytułu i opisu, doprowadzamy do sytuacji, że ludzie klikają nasz link, nawet jeżeli znajduje się on na 7 pozycji, a potem po przejściu, aby mogli uzyskać więcej informacji, nie czytali powtarzającej się listy słów kluczowych. Użytkownicy szybko opuszczają takie strony, co jest skrupulatnie odnotowane przez wyszukiwarkę, obniży to nam dobrą pozycję strony w rankingu wyszukiwarki. Tak więc śmiało używajmy odmian słów kluczowych w treści na naszej stronie, za co będziemy nagrodzeni przez wyszukiwarkę.

Zostaw Komentarz